Ook als u niet tevreden bent...
Wij doen iedere dag ons best om goede en passende zorg te leveren. Toch is het mogelijk dat u niet tevreden bent. Dat vinden wij jammer om te horen, maar we vinden het belangrijk dat u het ons vertelt. Alleen op die manier krijgt u de zorg die u van ons verwacht (en mag verwachten) en alleen dan kunnen wij zorgen voor verbetering.
Uw klacht indienen
Bespreek bij voorkeur in eerste instantie uw ongenoegen met de betreffende medewerker of de leidinggevende van het team waar u zorg van krijgt. Als dit niet tot verbetering leidt, laat uw klacht dan weten aan de klachtenfunctionaris. Deze kunt u telefonisch of schriftelijk bereiken via:
Klachtenfunctionaris Allerzorg
Antwoordnummer 570
4200 WB GORINCHEM
Telefoon: 0183-682829
E-mail: klachten@cbkz.nl
U ontvangt zo snel mogelijk (uiterlijk binnen vijf werkdagen) een bevestiging van ontvangst. Uw klacht wordt behandeld door de klachtenfunctionaris. Deze zal contact met u opnemen om de klacht met u te bespreken. De klachtenfunctionaris is onpartijdig en onafhankelijk en kan op een laagdrempelige en informele wijze bemiddelen bij uw klacht. Ook kan de klachtenfunctionaris u meer vertellen over de klachtenprocedure.
Klachtenbehandeling door de externe klachtencommissie
Wanneer er met inschakeling van de klachtenfunctionaris geen oplossing is bereikt kan het in sommige gevallen raadzaam zijn uw klacht voor te leggen aan een onafhankelijke klachtencommissie. In het kader van de Jeugdwet kan en mag u daar altijd ook rechtstreeks voor kiezen. De commissie stelt dan een onderzoek in en zal tot een uitspraak komen. Als de commissie uw klacht gegrond vindt, zal zij haar uitspraak vergezellen van aanbevelingen aan de directie van Allerzorg. Binnen een maand zal de directie u vervolgens laten weten of zij maatregelen zal nemen naar aanleiding van het oordeel van de klachtencommissie.
De klachtencommissie is bereikbaar via:
Klachtencommissie Allerzorg
T.a.v. ambtelijk secretaris
Antwoordnummer 570
4200 WB GORINCHEM
E-mail: klachten@cbkz.nl
Geheimhouding
Zowel voor de klachtenfunctionaris als de klachtencommissieleden en alle anderen die zijn betrokken bij de opvang en/of behandeling van je klacht is geheimhouding verplicht.
Kosten
Er zijn geen kosten verbonden aan de behandeling van uw klacht. Wel is het zo dat de (eventuele) kosten van door uzelf ingeschakelde bijstand en advies voor eigen rekening komen.
Wilt u meer weten?
Deze informatie geeft een antwoord op de belangrijkste vragen over uw klachtmogelijkheden. Voor een uitgebreid antwoord verwijzen wij naar het Klachtenreglement Allerzorg. U kunt dit downloaden door op de link te klikken. Wilt u een exemplaar per post, dan zenden wij u dat gratis toe.
Klachtenreglement Allerzorg-
Fout in formulier Care for Cancer voor professionals
Let op! In de week van 22 tot en met 26 april zijn de ingevulde gegevens van het formulier… Lees meer -
Ziekenhuis op Wielen blijft rijden
De Nederlandse Zorgautoriteit (Nza) heeft de beleidsregel voor het Ziekenhuis op… Lees meer -
Let op! Oplichters actief die zich voordoen als medewerker van Allerzorg
Graag brengen we u op de hoogte van een zorgwekkende situatie. Er zijn oplichters actief die… Lees meer