Mooi resultaat PREM voor Allerzorg Wijkverpleging en Kindzorg

Geplaatst op 02-05-2022

Ieder jaar meten we via de PREM patiëntenervaringen om te achterhalen op welke punten we als specialist in Zorg Thuis goed presteren en waar nog verbeterpunten zitten. PREM staat voor Patient Reported Experience Measure en is een landelijk afgestemde meetmethode om patiëntervaringen te meten. De resultaten zijn zeer positief, want zowel Wijkverpleging als Kindzorg hebben een gemiddelde van boven de 8,7 behaald.

Onderzoeksopzet

Het onderzoek werd uitgevoerd door het onafhankelijke onderzoeks- en adviesbureau ZorgfocuZVia een willekeurige steekproef ontving een deel van de cliënten van Allerzorg in het laatste kwartaal van 2021 de jaarlijkse PREM op de deurmat. Voor 2021 is er naast de PREM Wijkverpleging ook voor het eerst een PREM Kindzorg uitgevoerd.

Positieve uitkomsten 

De uitkomsten van het onderzoek voor Wijkverpleging en Kindzorg zijn bekend en we kunnen niet anders dan heel erg trots zijn op onze zorgprofessionals en ondersteunende diensten:

  • De aandacht voor de cliënt in de wijkverpleging en kindzorg beoordeeld met een 9,1.
  • Voor het geven van zorg die past bij de manier van leven krijgt gemiddeld een mooie 8,9 .
  • De kwaliteit van Zorg heeft gemiddeld een 8,7.

Stijgende lijn

De PREM Wijkverpleging voeren we als organisatie al een aantal jaar uit en we zien een stijgende lijn in de gegeven cijfers. Dat betekent natuurlijk niet dat we op onze lauweren rusten, want er blijft altijd ruimte voor verbetering. De uitkomsten van de PREM Kindzorg, dienen als basis voor de volgende PREM-onderzoeken.

We bedanken onze cliënten die de enquête invulden en ons zo lieten weten waar onze kracht ligt, waar we goed in zijn en waar we ons nog meer in kunnen verbeteren.

Meer informatie over de PREM-uitslagen

Benieuwd naar alle rapportcijfers? Klik voor het overzicht op één van onderstaande linken: